četvrtak, 27. listopada 2016.

Ja sem Varaždinec…

 

O gradu Varaždinu čuo sam prvi puta negdje tijekom djetinjstvu u pjesmi

Ja sem Varaždinec, Varaždinec,
Domovine sin.

Kad sam prvi puta posjetio taj grad ne bih znao. Možda je to bilo s kutinskim izviđačima, možda... Ulicama-Varaždina-2016-300x206Nakon nekoliko godina vratio sam se opet u Varaždin. Sudjelovao sam na 19. po redu akciji Odreda izviđača Sirius – Ulicama Varaždina. I tako kutinski izviđači ponekad sudjeluju na ovoj akciji koja je u prošlosti bila u terminu negdje istom kao Jesenski susreti na Betlehemu i to je oduvijek prvi vikend u listopadu. Ne mogu točno utvrditi koliko smo puta bili. U arhivi sam našao nekoliko vijesti o sudjelovanju. Najveći uspjeh postignut je 2001. godine kada je naša ekipa pobijedila u veoma jakoj i velikoj konkurenciji. Ta događaj ušao je u Monografiju 50 godina kutinskih skauta. Bila je to godina u kojoj su kutinski izviđači koristili onu uzrečicu – veni, vidi, vici – dođoh, vidjeh, pobijedih.2001_1

Postoji na našem webu scout-betlehem.hr još jedan zapis:

4.10.2009. Ulicama Varaždina

ulicama varazdina- betlehemSa dvije ekipe sudjelovali smo na akciji "Ulicama Varaždina". Ekipu "Betlehem" činili su poletarci Barbara, Lana, Dominik i Luka te Karlo i Ivan. U ekipi "Pegla" bili su Sokol, Antonija i Mario. Staza je imala 10 kontrolnih stanica a na kraju "Betlehem" je osvojio 24. mjesto od ukupno 41 ekipe. Pored prelaska staze poletarci su se igrali s ostalim sudionicima akcije. Zadovoljni smo našim sudjelovanjem i želim da tako nastavimo i na slijedećim akcijama.  Ivan Tododorić

14657466_1211038368956465_6997230584711343888_nNo vratimo se sadašnjosti u kojoj se kao stari kutinski skaut samo ponekad pojavim, bolje rečeno jednom godišnje sudjelujem u nekoj od aktivnosti kutinskih izviđača. Ove godine kad je našoj grupi umirovljenika zbog kiše otpalo planinarenje po Istri uspio sam okupiti dio ekipe i eto nas u Varaždinu.

O tom gradu ne treba puno pričati, to treba vidjeti i osjetiti tu atmosferu koja se osjeća u staroj jezgri grada. Nestrpljivi da što prije krenemo u grad, ostavili smo naše da obave ceremonijal otvaranja akcije koji je bio kod V Osnovne škole i krenuli u izvidnicu. Započeli smo s jutarnjom kavom u maloj simpatičnoj slastičarnici koja se naziva Šeret. Podsjeća nas na naš Zdravljak u kojem svaki dan ispijamo kavu i obavljamo i druge aktivnosti (druženje).

14657320_1223113837756386_624130419180588137_nNakon kavice priključili smo se našima koji su upravo bili u Gradskom muzeju i razgledavali postavu Svijet kukaca. Da li ste znali da svi kukci imaju šest nogu. Mi nismo i bili smo iznenađeni. Pored muzeja nalazi se kip Grgur Ninski. U Hrvatskoj postoje tri, jedan u Ninu, jedan u Splitu i ovaj u Varaždinu. Kipar Ivan Meštrović izradio je tri i prvi spomenik poklonio je Varaždinu. Kod Grgura smo se razdvojili od poletaraca i izviđača i ekipa brđana (naziv za starije izviđače koji vode mlade izviđače ili im pomažu da bi oni mogli što bolje i kvalitetnije provoditi veoma bogat izviđački program baziran na avanturi u prirodi) krenula je obaviti svoj zadatak. Na akciji sudjeluju još najmlađi izviđači koji spadaju u kategoriju POLETARCI i PČELICE (nas su zastupali poletarci iz Repušnice koje vodi Luka Milosavljević), zatim IZVIĐAČI u ekipi Tam-Tam (to su oni od petog do osmog razreda) i mi, BRĐANI (boli glava od naziva, ali što je, tu je).

Svaka kategorija imala je zadatak pronaći kontrolne točke po gradu i usput obaviti neki dodatni zadatak vezan uz poznavanje izviđačkih vještina (signalizacija, vezanje čvorova....).

14724486_1223114277756342_4886022720881017837_nTražili smo Kapucinsku crkvu, te još neke povijesne znamenitosti i tako mi po Varaždinu sim i tam dođemo do Restorana Raj jer je bilo vrijeme ručka. Organizator je u tom restoranu osigurao ručak za sve sudionike akcije. Bilo je dobro jedino je falio kečap uz pomfrit. Slobodan i Justina su se razletjeli po restoranu ne bi li nabavili taj omiljeni dodatak koji djeca vole. Na kraju su čak htjeli kupiti u trgovini ali je šef sale rekao da ne može to tek tako... Na to je jedan prisutni Varaždinec rekel da to nije istina, kod nas se sve može. I kečapa opet nije bilo.

14642478_1223113211089782_2253413517341095291_nI sad priča o novom vodstvu kutinskih izviđača. Prisjećam se zadnjeg logorovanja na otoku Prvić. Tu sam proslavio sedamdeseti rođendan i rođendansku tortu su mi pripremile Snježana i Goga. U to vrijeme počeli smo sa pripremama za izbor nove Uprave odreda. Moja vizija je bila da treba doći sasvim nova ekipa jer smo se mi stari istrošili. Predložio sam Snježanu za novu predsjednicu. Na kraju se to i ostvarilo i danas sam veoma zadovoljan kada vidim s koliko volje vodi kutinske izviđače. U tome joj pomaže Goga, pa Štefica, Justina, Zoran, Slobodan, Lada... Sve ovo govorim da bi istaknuo kako je u Varaždinu nakon ručka ta starija ekipa preuzela poletarce i brinula se o njima do zatvaranja akcije. Mlade voditelje su rasteretili da i oni malo sami i bezbrižno razgledaju grad. Što da kažem, sve pohvale ne samo za to, nego za sve drugo što je ta ekipa uradila u protekle tri godine. Imali su u tom čuvanju i malu nezgodu, izgubili su jednog poletarca i tražili ga oko starog grada, dok se on sve vrijeme traženja igrao iza njih u jednom povećem žbunju.

Dok su oni zabavljDNDali poletarce ja, Marko i Branko smo malo prolunjali po gradu, pa sam ih tako odveo do zgrade gdje je smješteno Društvo Naša djeca Varaždina. Tu sam bio prije nekoliko godina kada sam bio vozač ekipe djece koja je ispred kutinskog društva sudjelovalo na Susretu gradova i općina prijatelja djece. Bio sam zatečen koliko je to velik prostor i još više bezbrojnim aktivnostima kroz koje se okuplja djecu. Ipak ima jedan sdc18098_56c56ee8d54e2ALI, za razliku od DND Kutina, skoro sve te aktivnosti roditelji plaćaju. Kod nas je to u manjem obimu, ali besplatno. Volonterke koje rade u dramskoj i likovnoj radionici, u Dječjim forumima i u Dječjem gradskom vijeću za svoj rad ne dobivaju naknadu, ponekad samo prigovore od zločestih i pakosnih ljudi.

Na kraju dana trebali smo se vratiti do V Osnovne škole gdje je bilo zatvaranje akcijeMarjan. Malo uz pomoć Googla, malo propitivanje prolaznika, uspješno smo došli na zatvaranje akcije. Na kraju su podijeljena priznanja, pa zajednička slika, pozdrav sa starim poznanikom starješinom Odreda Sirius Marjanom Pavićem i prošao još jedan lijep dan u kraljevskom gradu Varaždinu. Ali vratit ćemo se mi opet jer “Ja sem Varaždinec, Varaždinec,
Domovine sin”.

14666293_1223118077755962_7588660175577129051_n

Nema komentara:

Objavi komentar